fbpx

Zdravé svačiny do školy i na výlet0

Máme tady první školní den, takže všechny rodiče zase čeká pravidelné chystání svačinek. Navíc i v září přeje počasí rodinným výletům, na které pořádnou dávku energie také potřebujeme. Jak tedy připravit ty opravdu výživné a zdravé svačiny? Máme pro vás hned několik rad.

Zdroj: Pexels

Celozrnné pečivo

S klasikou v podobě celozrnné housky s plátky sýra a šunky nikdy nešlápnete vedle. Děti si určitě pochutnají i na opečeném celozrnném toastu s tuňákem a vařeným vajíčkem. Hlavní je totiž tělu dodat vlákninu, bílkoviny, kvalitní sacharidy a trochu tuků. Další vhodnou svačinou může být například:

  • sendvič s uzeným lososem, lučinou a salátem;
  • salát s těstovinami, zeleninou a jogurtovým dresinkem;
  • domácí muffiny z celozrnné mouky se skořicí, jablky a rozinkami.
Zdroj: PIxabay

Ovoce

Jestli máte svačinový box, můžete do něj přidat i cherry rajčátka nebo jiné křehčí ovoce. Jinak sáhněte po paprice, mrkvi nebo jablku, které dětem nakrájejte na menší kousky, aby se jim lépe jedly. Případně můžete dětem připravit ovocné špízy z hroznů, borůvek, kiwi, ananasu a mandarinek.

Velkou lahůdkou je lyofilizované ovoce, hlavně jahody a maliny, které děti doslova zbožňují. Jde o ovoce sušené mrazem, které je od toho čerstvého téměř k nerozeznání. A skvělé jsou i různé ovocné taštičky nebo ovocné plátky bez přidaného cukru a jen a pouze z ovoce.

Zdroj: Pixabay

Ořechy a semínka

Ořechy a semínka jsou zdrojem pomalé energie ve formě tuků. Sáhněte po nějaké jejich dobré směsi a dětem je oživte třeba i hrozinkami nebo jiným sušeným ovocem.

Pitný režim

Tělo potřebuje samozřejmě také dostatek tekutin. Proto je důležité nezapomínat na pitný režim. Pořiďte tedy znovupoužitelnou lahev na pití, na trhu najdete spoustu krásných, funkčních i designových kousků, a čepujte do ní vodu. Pamatujte, že obyčejná voda je nejlepší i pro děti. Perlivé a slazené limonády pro ně rozhodně nejsou to pravé ořechové. Případně jim můžete připravit:

  • heřmánkový čaj, ledový čaj z rooibosu a ovocné šťávy;
  • zelenino-ovocné šťávy;
  • jemná domácí citronáda oslazená medem;
  • jablečný mošt zředěný vodou.

Pár rad na závěr

  • Malým dětem nakrájejte jídlo raději na menší kousky, ať se jim lépe drží i jí.
  • Na svačinu dětem zabalte jen to, co znají. Vyvarujete se tak problému, že jim připravené jídlo třeba nebude chutnat.
  • Zapojte děti do přípravy. Určitě je bude bavit příprava sendvičů, baget i zeleninových nebo ovocných salátů.

Autor: Johana Rottová

Externí redaktorka Nazeleno.cz, městská cyklistka, matka. Pro Nazeleno.cz píše hlavně články o bydlení a zahradě.