fbpx

TZ: Nové stromy vyrostou díky anketě i uvědomělým zákazníkům0

TISKOVÁ ZPRÁVA

V příštím roce vyrostou v České republice opět desítky stromů díky programu Strom života Nadace Partnerství. Žádat o podporu na výsadbu mohou občanská sdružení, obce, školy nebo církevní subjekty do pátku 22. ledna 2010. Sázet se bude z výtěžku ankety Strom roku i podpoře nového partnera, společnosti Makro Cash&Carry ČR.

Pokud jste hlasovali v anketě Strom roku, přispěli jste do veřejné sbírky Strom života. Vaše zapojení do ankety získá na jaře konkrétní podobu: nově vysazené stromy na místech, kde jsou potřeba a kde si je místní obyvatelé přejí,“ říká Hana Zuchnická z programu Strom života a dodává, že výtěžek z hlasování o nejsympatičtější strom České republiky činil v loňském roce 170 tisíc korun.

Reklama

Granty na sázení stromů ve výši do 20 tisíc korun udělí program Strom života již desátým rokem. Jednoduchá myšlenka se za dobu existence nevyčerpala, v každém grantovém kole se podaří podpořit zhruba třetinu žádajících. Díky grantům programu Strom života se do krajiny vrací stanoviště původní druhy nebo staré a krajové odrůdy ovocných dřevin. Podporu však nacházejí  i výsadby v centrech měst a vesnic, ve školních zahradách nebo na sídlištních prostranstvích. Více informací spolu s jednoduchým formulářem žádosti o grant najdou zájemci na www.stromzivota.cz/granty. Grantová uzávěrka je 22. ledna 2010.

Kvalita žádostí se rok od roku zvyšuje a někdy se tak do finále nedostanou opravdu zajímavé projekty. I proto jsme uvítali partnerství společnosti Makro a její myšlenku ,stromy za letáky‘,“ uvádí Hana Zuchnická z programu Strom života. Za každého zákazníka, který si nechá místo tištěných letáků zasílat letáky elektronické, přispěje Makro dvaceti korunami na výsadbu stromů. O nabídku je velký zájem a Makro se rozhodlo v projektu pokračovat i celý příští rok. Stromy budou navíc vysazeny na místech, která pomohou vybrat sami zákazníci. „Z projektu máme radost, vychází přesně z naší strategie podporovat životní prostředí a komunity v regionech, kde žijí naši zákazníci. Navíc se moc těšíme, až jako zaměstnanci vyhrneme rukávy  a budeme moci s výsadbou stromků pomáhat. V rozvoji občanské společnosti vidíme velikou naději pro budoucnost, a proto chceme být „při tom“, dodává Romana Nýdrle, ředitelka pro korporátní komunikaci společnosti Makro Cash&Carry ČR. 

Autor: Redakce Nazeleno.cz