Tuhá zima zvyšuje zájem lidí o zateplování0

TISKOVÁ ZPRÁVA

Loňské počasí ovlivňuje zákazníky při rozhodnutí o letošní investici do zateplení

Z praxe firem vyplývá, že spotřebitelé se často rozhodují na základě pocitů, které vycházejí z předchozí zkušenosti, aniž by kladli velký důraz na současnou situaci. Zejména počasí je jedním z faktorů, které ovlivňují spotřebitele při větších investicích, jako je třeba pořízení si bazénu či zateplení domu.

Trh s venkovními bazény je paradoxně ovlivněn loňským počasím. Pokud bylo loňské léto horké a dlouhé, mohou obchodníci s bazény tento rok očekávat nárůst poptávek a to nehledě na to, zda budou meteorologové předpovídat teplé či studené počasí pro toto léto. Lidé zkrátka reagují na silné vjemy, jako je třeba právě počasí, s určitým zpožděním.

Stejná situace je na trhu s izolacemi domů. „Lidé na začátku zimy opravdu reagovali vlažně,“ potvrzuje Ing. Radim Vaněk, jednatel společnosti IP Izolace Polná, výhradního dodavatele foukané minerální izolace MAGMARELAX®, a dodává: „Ještě v půli prosince byl zájem o zateplení stropů standardní jako každý rok. Největší změnu jsme zaznamenali v lednu. Lidé nám tvrdí jak dlouhá a velmi studená zima letos je a kolik už protopili. Zateplení domu vnímají nejen jako dobrou a rychlou ochranu proti zimě, ale hlavně tím omezí výdaje za topení.“ Čísla ostatně mluví sama za sebe. „Vloni se na nás během měsíce ledna obrátilo o pomoc 580 majitelů domů. Letos to bylo 748 lidí. To je nárůst zhruba o 30%.“, doplňuje Vaněk.