fbpx

10 aut s nejnižší spotřebou, která koupíte v ČR0

Uvažujete o pořízení menšího auta s nízkou spotřebou paliva? Jaké vozy patří v současnosti k těm nejúspornějším? Kolik stojí a jakou mají spotřebu? Přinášíme vám přehled 10 aut s nejnižší spotřebou, která jsou k dostání i u nás!

Ceny benzínu a nafty stále rostou. Jak nevydávat za palivo zbytečně mnoho peněz? Řešením může být pořízení auta s nízkou spotřebou. Nahlédli jsme do ankety společnosti Topten International Group, která hodnotí nejúspornější malé vozy současnosti. Podívejte se, která auta získala nejlepší hodnocení nejen podle spotřeby, ale celkově i podle šetrnosti k životnímu prostředí!

„Anketu o nejúspornější malý vůz současnosti i po roce stále vede VW Polo 1.2 TDI CR BlueMotion.“

Reklama

Výsledky v anketě jsou seřazeny dle dosažených ekobodů, jejichž výpočet je kombinací parametrů, jako je typ používaného paliva a jeho spotřeba, hlučnost nebo produkce emisí na ujetý kilometr. Čím vyšší počet ekobodů, tím je automobil úspornější. Seřadili jsme hodnocení od těch nejúspornějších.

Automobily na Nazeleno

   – Nejúspornější ve střední třídě

   – Top 10 v nižší střední třídě

   – 10 aut s nízkou spotřebou

   – 6 hybridních vozů roku 2011

   – 7 alternativ benzínu

 1. VW Polo 1.2 TDI CR BlueMotion (69,5 ekobodů)

Tento model se i po roce (v porovnání s loňským vyhodnocením 10 nejúspornějších malých aut) stále drží na první příčce žebříčku. Žádnému z dalších úsporných automobilů se zatím nepodařilo překonat hodnocení 69,5 ekobodů, což z VW Polo 1,2 TDI CR BlueMotion i dnes činí nejúspornější a nejšetrnější malý vůz současnosti.

Při výkonu 3válcového dieselového motoru 55 kW spotřebuje tento pětimístný automobil průměrně jen 3,3 l na 100 km. Výše aktuální spotřeby se samozřejmě liší podle podmínek – zatímco ve městě si VW Polo 1,2 TDI CR BlueMotion vezme stále pěkné 4 l, mimo město je to dokonce pouhých 2,9 l na 100 km! Na každý ujetý kilometr pak vyprodukuje 87 g CO2, na čemž má nepochybně zásluhu obsažený filtr naftových částic.

VW Polo 1,2 TDI CR BlueMotion je nejúspornějším malým vozem současnosti. Zdroj: www.volkswagen.cz
VW Polo 1,2 TDI CR BlueMotion je nejúspornějším malým vozem současnosti. Zdroj: www.volkswagen.cz

Zdvihový objem válců je 1 199 cm3 a objem nádrže činí 45 litrů. Maximální rychlost VW Polo 1.2 TDI CR BlueMotion je 173 km/h. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 13,9 sekund, přičemž hlučnost auta je 69 decibelů. Model v provedení Trendline dostanete za 365 200 Kč.

2. Honda Jazz 1.3 Hybrid (69,4 ekobodů)

Druhé místo v anketě o nejúspornější malý vůz současnosti obsadila s 69,4 ekobody pětimístná novinka od Hondy – s cenou od 429 000 Kč jedno z nejlevnějších hybridních aut na českém trhu a vůbec první vůz s paralelním hybridním pohonem v segmentu B.

K vysokému hodnocení přispívá kombinovaná spotřeba benzínového motoru průměrně pouze 4,5 litrů na 100 kilometrů a produkce emisí 104 g CO2 na kilometr. Honda Jazz Hybrid vydává hluk 68,2 decibelů. Motor má výkon 75 kW a zdvihový objem válců je 1 339 cm3.

3. Seat Ibiza / ST 1.2 TDI CR Ecomotive (66,5 ekobodů)

Dieselový Seat Ibiza s 3válcovým vznětovým motorem s přímým vstřikováním paliva common rail a o výkonu 55 kW má kombinovanou spotřebu jen 3,4 litrů na 100 kilometrů (spotřeba ve městě jsou 4 l/100 km a mimo město dokonce jen 3 l/100 km). Integrovaný filtr pevných částic DPF snižuje produkci emisí na 89 g CO2 na kilometr. Tento malý automobil získal v anketě celkem 66,5 ekobodů, díky čemuž se umístil na třetí příčce.

Automobil dále disponuje funkcí rekuperace kinetické energie, má zdvihový objem válců 1 199 cm3 a hlučnost 70 decibelů. Jeho maximální rychlost je 173 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 14,6 sekund. Základní cena vozu je 363 900 Kč.

4. Škoda Fabia / Combi 1.2 TDI-CR Greenline (64,5 ekobodů)

I česká Škoda přichází v podobě nové Fabie s technickými úpravami pro snížení spotřeby a emisí škodlivin. Pro pětimístnou Fabii v provedení Combi Greenline to s 64,5 ekobody znamená čtvrté místo. Na toto velmi dobré ohodnocení má zásadní vliv nový 3válcový dieselový motor s výkonem 55 kW, který má kombinovanou spotřebu pouhých 3,4 litrů na 100 kilometrů (ve městě 4 l/100 km a mimo město pak pěkné 3 l/100 km). Zdvihový objem válců je 1 199 cm3 a do palivové nádrže se vejde až 45 litrů nafty.

Škoda Fabia v provedení Greenline má spotřebu jen 3,4 l/100 km. Zdroj: www.skoda-auto.cz
Škoda Fabia v provedení Greenline má spotřebu jen 3,4 l/100 km. Zdroj: www.skoda-auto.cz

K dalším „vychytávkám“ patří filtr pevných částic, díky němuž auto produkuje pouze 89 g CO2 na ujetý kilometr. Vůbec poprvé je u sériově vyráběného vozu Škoda použit také systém rekuperace pohybové energie nebo funkce Start-Stop, která v případě zastavení auta například na křižovatce zařadí neutrál, uvolní spojkový pedál a motor se sám vypne. Po opětovném sešlápnutí spojky motor znovu naskočí, čímž lze ušetřit v kombinovaném režimu 0,2 až 0,4 l/100 km a při jízdě ve městě dokonce 0,3 až 0,9 litru paliva na 100 kilometrů.

Maximální rychlost Škody Fabia Combi Greenline je 172 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 14,3 sekund, přičemž vydávaný hluk auta je 71 decibelů. Cena nového vozu je 366 900 Kč.

5. Hyundai i20 1.4 CRDi ISG (64 ekobodů)

Páté místo zaujala s 64 ekobody pětimístná Hyundai i20 1.4 CRDi ISG, která má naftový motor s výkonem 66 kW. Tento vůz s manuální šestistupňovou převodovkou má kombinovanou spotřebu 3,7 litrů na 100 kilometrů, zdvihový objem válců 1 396 cm3 a vydává hluk 69 decibelů. Auto též obsahuje filtr naftových částic a produkuje pouhých 98 g CO2 na 1 km.

6. Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic (64 ekobodů)

Se stejným počtem 64 bodů je těsně v závěsu pětimístný Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic. Jeho dieselový vznětový motor kalibrace 1.6 Duratorq TDCi s výkonem 70 kW si na 100 kilometrů v kombinovaném režimu vezme jen 3,7 litrů nafty (ve městě je to 4,6 l/100 km a mimo město 3,2 l/100 km). Zdvihový objem válců je 1 560 cm3 a hlučnost auta pak 69 decibelů.

Obsažený filtr naftových částic snižuje produkci emisí škodlivin na 98 g CO2 na 1 km. Při jízdě můžete dosáhnout maximální rychlosti až 178 km/h a zrychlit z 0 na 100 km/h za 12,2 sekundy. Základní cena třídveřového provedení je 378 690 Kč, pětidvéřový model vyjde na 393 690 Kč.

Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic s motorem o výkonu 70 kW spotřebuje pouze 3,7 l/100 km. Zdroj: www.ford.cz
Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic s motorem o výkonu 70 kW spotřebuje pouze 3,7 l/100 km. Zdroj: www.ford.cz

7. Nissan Micra 1.2 (63,9 ekobodů)

Na sedmé příčce se umístil pětimístný Nissan Micra 1.2 s 63,9 ekobody. Model s manuální pětistupňovou převodovkou má benzínový motor o výkonu 59 kW a s kombinovanou spotřebou 5 litrů na 100 kilometrů. Zdvihový objem válců činí 1 198 cm3, hlučnost vozu je 68,2 decibelů a produkce emisí 115 g CO2 na kilometr. K dostání je ve třech variantách: Visia vyjde na 239 900 Kč, Acenta na 274 900 Kč a Tekna na 312 900 Kč.

8. Nissan Micra 1.2 (63,7 ekobodů)

Osmé místo s 63,7 ekobody obsadil taktéž Nissan Micra 1.2, avšak s automatickou převodovkou. Benzínový motor taktéž s výkonem 59 kW má spotřebu 5,4 litrů na 100 kilometrů, auto produkuje 125 g CO2 na ujetý kilometr a hluk 65,8 decibelů. Prodává se v provedení Visia za 309 900 Kč a Acenta za 314 900 Kč.

Nissan Micra 1.2 je k dostání buď s manuální nebo s automatickou převodovkou. Zdroj: www.nissan.cz
Nissan Micra 1.2 je k dostání buď s manuální nebo s automatickou převodovkou. Zdroj: www.nissan.cz

9. VW Polo 1.2 TDI CR (63,5 ekobodů)

Předposlední příčka žebříčku patří opět automobilce Volkswagen s modelem Polo 1.2 TDI CR. Toto pětimístné Polo získalo celkem 63,5 ekobodů, a to za vybavení jako je 3válcový dieselový motor s výkonem 55 kW a kombinovanou spotřebou 3,8 l/100 km (při zdvihovém objemu válců 1 199 cm3) či filtr pevných částic, díky kterému auto vyprodukuje pouze 99 g CO2 na kilometr.

VW Polo 1.2 TDI CR má maximální rychlost 170 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,9 sekundy a vydává hluk 69 decibelů. Vyrábí se ve třech provedeních: Trendline se základní cenou 334 700 Kč, Comfortline za 348 100 Kč a Cross od 387 700 Kč.

10. VW Polo 1.6 TDI CR BlueMotion (63 ekobodů)

Žebříček uzavírá opět vůz značky Volkswagen. Tentokrát se jedná o typ VW Polo 1.6 TDI CR BlueMotion, který získal 63 ekobodů. Dieselový 4válcový motor o výkonu 66 kW má spotřebu 3,7 l/100 km mimo město a kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km. Zdvihový objem válců je 1 598 cm3 a hlučnost auta 70 decibelů. S integrovaným filtrem naftových částic produkuje jen 96 g CO2 na 1 km.
Vůz dosahuje maximální rychlosti 180 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 11,5 sekund. Ve verzi Comfortline stojí 378 700 Kč a v provedení Cross jej seženete za 418 200 Kč.

Neúsporný vůz má spotřebu 7,5 l/100 km

Na závěr ještě pro porovnání uvádíme parametry neúsporného pětimístného vozu, které anketa taktéž zmiňuje. V takovémto případě by bylo hodnocení jen 19,1 ekobodů. Šlo by o automobil s automatickou šestistupňovou převodovkou, benzínovým motorem o výkonu 77 kW a s kombinovanou spotřebou 7,5 l/100 km (při zdvihovém objemu válců 1 598 cm3). Jeho hlučnost by dosahovala 74 decibelů a produkce emisí 180 g CO2 na kilometr.

Autor: Redakce Nazeleno.cz