VIDEO! První elektrický vůz značky Škoda vyjede na české silnice už letos! Octavia Green E Line bude mít elektromotor o maximálním výkonu 85 kW. Lithium-iontová baterie nabídne dojezd 150 km na jedno nabití. Podívejte se, jak bude elektrická Škoda Octavia vypadat!
Strašák tenčících se zásob ropy, snaha o snižování emisí a vysoké ceny benzínu i nafty stojí za snahou řady automobilek vyvíjet alternativní pohony. Elektromobily nebo hybridní vozy budeme na silnicích potkávat stále častěji. Brzy se k nim přidá také Škoda Octavia.
Reklama„Lithium-iontová baterie v Octavii Green E Line váží 315 kg.“
Do vývoje elektromobilů nebo hybridních vozů investují automobilky po celém světě: ať už jde o Toyotu, Peugeut, Citroën nebo Hondu. Pozadu nezůstává ani Škoda, která letos v květnu na mezinárodním kongresu elektormobility dopravní fakulty ČVUT představila elektrický vůz Octavia Green E Line. První zkušební flotila Octavií s elektrickým pohonem by měla na silnice vyjet ještě letos.
Elektromobily a hybridy na Nazeleno |
– Kdy bude elektrická Škoda?
– TEST: Hybridní Toyota Prius– Vyplatí se jezdit na elektřinu?– Elektromobil za 750 000 Kč– Automobily na solární pohon |
„V těsné spolupráci s koncernem Volkswagen intenzivně pracujeme na vývoji alternativních pohonů. Octavia Green E Line je důkazem odborné kompetence pracovníků našeho vývoje v této perspektivní oblasti,“ uvedl Petr Kristl, vedoucí oddělení elektromobility společnosti Škoda.
Octavia Green E Line: Maximální rychlost 135 km/h
Octavia Green E Line vychází z ověřeného modelu Škoda Octavia Combi. Elektrická Octavia je vybavena elektromotorem o maximálním výkonu 85 kW, který v trvalém provozu nabízí výkon 60 kW. Z 0 na 100 km/h zrychlí Octavia Green E Line za 12 vteřin. Jestliže jste milovníkem rychlé jízdy, vězte, že s elektrickou Octavií se díky omezovači rychlosti nesvezete rychleji než 135 km/h.
Důležitou součástí vozu Octavia Green E Line je lithium-iontová baterie, která váží 315 kg a řidiči umožní ujet 150 km na jedno nabití. Akumulátor je umístěn pod střední a zadní podlahou vozu a částečně zasahuje i do zavazadlového prostoru – i tak ale automobil nabízí dostačující úložný prostor o objemu 490 l.
Baterii elektromobilu je možné dobíjet z běžné zásuvky. Na plnou kapacitu se akumulátor dobije za 8 hodin (dobíjení ze sítě 230 V). Pokud bude akumulátor napájen ze sítě s napětím 400 V, čas dobíjení se zkrátí na polovinu.
V KOSTCE: Octavia Green E Line |
Maximální výkon: 85 kW |
Fotovoltaické články vyrábí elektřinu při jízdě
Úspory energie a využívání obnovitelných zdrojů zasáhly také automobilový průmysl. Ani vývojáři ve Škodovce nezůstávají pozadu. Octavia Green E Line je vybavena rekuperací energie, díky které se při brzdění motorem část energie vrací zpět do akumulátoru.
Běžné žárovky v elektrické Octavii nahradily úsporné LED diody a na střeše vozu jsou fotovoltaické panely, které umožňují získávat elektrickou energii ze slunečního záření během jízdy. Řidič se nemusí obávat, že by mu během jízdy neočekávaně došla energie. Sdružený přístroj mu neustále poskytuje informace o aktuálním výkonu, spotřebě a stavu nabití akumulátorů.
Jak již bylo řečeno, první testovací Octavie Green E Line se na silnicích objeví ještě během tohoto roku. Od testovací flotily si automobilka slibuje získání informací o využitelnosti vozů v praxi, jejich bezpečnosti a spolehlivosti. Kdy si budeme moct Octávii na elektrický pohon zakoupit v autosalonech není zatím zřejmé. Utajena je také její cena.
Fotogalerie
Zdroj: Škoda Auto