fbpx

Módní řetězec House of Fraser využívá osvětlení Philips Lighting0

Londýnský maloobchodní řetězec s luxusní módou House of Fraser hledal způsob, jak vytvořit nový koncept řešení osvětlení, které by pozitivně zapůsobilo na zákazníky a podnítilo je k nákupu. Proto se rozhodl navázat úzkou spolupráci se společností Philips Lighting.

Cílem celého projektu bylo optické zvýraznění vystavených produktů a vytvoření působivého osvětlení v celé nákupní zóně i ve zkušebních kabinkách londýnské prodejny na Oxford Street.

Řetězec House of Fraser vlastní 61 prodejen, které se od sebe liší stářím i celkovým architektonickým řešením. Stejně jako ostatní maloobchodní řetězce se i House of Fraser potýká se zvyšujícím se trendem nakupování přes internet a kromě odlišení se od konkurence tak potřebuje poskytnout potenciálním zákazníkům také přesvědčivé důvody k návštěvě prodejny. Vytvoření jednotného konceptu osvětlení, který by posílil identitu značky a pozitivně působil na zákazníka, tak bylo pro společnost Philips Lighitng velkou výzvou.

David Blakeney, ředitel rozvoje obchodu ve společnosti House of Fraser, vysvětluje: „Rozhodli jsme se spolupracovat se společností Philips, protože poskytuje nejlepší technologie osvětlení na trhu. Naše spolupráce představuje obrovský přínos pro House of Fraser i pro naše zákazníky, protože spousta nápadů a inovací má na zákazníky přímý vliv. Online nakupování je dnes ohromným fenoménem a zákazníci potřebují důvod pro to, aby do prodejen přišli. Naším úkolem je udělat z jejich návštěvy zážitek.“ Vedoucí oddělení plánování rozvoje obchodu Phil Looker zároveň dodává, že jednotlivé prodejny jsou různě vysoké, nachází se v nich různé povrchy a reflexní materiály, takže vytvoření jednotného vzhledu prostředí nebylo pro společnost Philips Lighting zdaleka jednoduchým úkolem.

Osvětlení Philips Lighting ve zkušebních kabinkách

Výzkumy ukazují, že 60 % rozhodnutí o koupi oblečení je uskutečněno ve zkušebních kabinkách. Společnost Philips Lighting proto v prodejně House of Fraser na Oxford Street představila v osvětlení zkušebních kabinek průkopnické řešení. Stávající osvětlení, které zvýrazňovalo nežádoucí stíny a působilo celkově nepříjemným dojmem, bylo nahrazeno novým moderním řešením. Za použití zrcadla Philips AmbiScene Occasions s možností intuitivního ovládání intenzity bílého světla bylo vytvořeno prostředí, které dává zákazníkům mnohem větší důvěru v to, že vybraný kus oblečení bude skvěle vypadat i při příležitosti, pro kterou je určen a že je jejich rozhodnutí správné. Díky tomu se zvýšila pravděpodobnost, že dojde k nákupu.

Stávající halogenové bodovky byly nahrazeny závěsnými čtvercovými LED svítidly pro nepřímé osvětlení stropu. U nástěnných svítidel došlo ke změně jejich umístění a osazení MASTER LED lampami. CDM výbojky bylo nahrazeno LED osvětlením StyliD Compact. Na konci chodby bylo nainstalováno další zrcadlo Occasions, které prostoru dodalo větší pocit volnosti. Dalším přínosem nového osvětlení je eliminace hromadění tepla, ke kterému u předchozího CDM osvětlení docházelo. Zákazníci se tak cítí pohodlněji a v kabinkách tráví mnohem více času, než tomu bylo dříve.

Osvětlení prostor pro osobní poradenství

Důležitou součástí služeb řetězce House of Fraser je poradenství osobních nákupčích. Prostory vyhrazené pro tyto účely však nemají téměř žádný přístup k přirozenému dennímu světlu, což vytváří nepříjemný stísněný pocit. Zlepšení osvětlení v těchto prostorech tak byla věnována velká pozornost.

V rámci poradenské zóny bylo pomocí zapuštěných bodových LED světel StyliD dosaženo osvětlení na vyšší úrovni, které zákazníkům umožňuje lépe vnímat barvy a textury materiálů. V kombinaci s instalovaným zrcadlem Occasions s třemi volitelnými světelnými scénami se tak zákazníkům lépe rozhoduje, zda je vybraný módní kousek vhodný právě pro ně.

Atmosféra okolního osvětlení je dále umocněná dvěma panely Philips Luminous Textile s mnohobarevnými LED diodami. Tyto textilní panely společně s dalšími dekorativními prvky v okolním prostoru částečně kompenzují nedostatek denního světla. Phill Looker nadšeně uvedl: „Produkty řady Luminous Textile vytváří prostředí, ve kterém se zákazníci necítí uzavřeně. V kombinaci se zrcadly s volitelnými světelnými scénami si pak zákazníci mohou prohlédnout, jak bude daný výrobek vypadat v různých typech prostředí.“

V případě zkušebních kabinek osobních poradců společnost Philips Lighting posunula koncept volby scény ještě o krok dále. Díky integrovanému čelnímu osvětlení a možnosti volit si i okolné barevné osvětlení nabízí zrcadlo AmbiScene Seasons až osm různých scénických osvětlení: jaro, léto, podzim, zima, venku, uvnitř, večer a párty. Poradenský prostor byl navíc vybaven televizní obrazovkou Philips Ambilight s úhlopříčkou 32 palců, díky které lze atmosféru celého prostoru umocnit jakýmkoliv hudebním efektem.

Vylepšení oddělení značky Biba

V oddělení značky BIBA vyvstalo několik problematicky řešitelných otázek v oblasti osvětlení. Použité CDM reflektory tvořily nepřirozené stíny na regálech a stropní osvětlení působilo nepořádným dojmem. Figuríny byly nedostatečně osvětlené a to v kombinaci s tmavými místy u některých druhů zboží vytvářelo monotónní a všední dojem.

Společnost Philips proto využila ke zvýšení obvodového osvětlení bodová a pásková LED řešení v kombinaci s regulovatelnou hladinou osvětlení, díky čemuž dochází k vytváření požadovaného kontrastu a dramatičnosti. David Blakeney se v této souvislosti vyjádřil: „To je poprvé, co jsem viděl, že světlo opravdu plní svůj účel. Díky tomu nyní naše produkty vypadají jako naprosto odlišné zboží.“

 

Osvětlení Philips Lighting poutá pozornost zákazníků

Projekt nového osvětlení v rámci prodejny House of Fraser na Oxford Street se setkal s kladnou odezvou ze strany zákazníků i zaměstnanců. Tim Hide uvedl: „Osvětlení zde v obchodě představuje nesmírně důležitý prvek. Umožňuje nám vytvořit určitou dramatičnost a upoutat tak pozornost zákazníků na konkrétní oblasti a výrobky. Nová instalace osvětlení zvyšuje kvalitu poskytovaných služeb a umožňuje nám lépe reagovat na potřeby zákazníků, což v konečném důsledku znamená, že zájem o produkt vyústí v jeho nákup.“ Maloobchodní řetězec House of Fraser se tak díky realizaci projektu společnosti Philips Lighting dočkal neobvyklého a účinného řešení osvětlení prostor celé prodejny.

 

Autor: Komerční sdělení