fbpx

Kampaň ke spuštění energetického startupu bezDodavatele z dílny Konektor Place sází na udržitelnost0

Zelená elektřina od českých výrobců až do vaší domácnosti jednoduše a moderně. Takové je motto energetického startupu bezDodavatele, který vstoupil na český trh energií. Za integrovanou komunikací mířící na Čechy, kteří chtějí zlepšit svůj přístup k životnímu prostředí, stojí agentury Konektor Social a PR.Konektor. Kampaň ke spuštění služby, která umožňuje odebírat elektřinu za velkoobchodní ceny, v komunikaci před finančními výhodami upřednostňuje téma udržitelnosti.

Hlavním cílem kampaně je představení nového energetického startupu bezDodavatele, který víří vody poměrně tradičního odvětví, jakým je energetika v Česku. Integrovaná komunikace z dílny agentur Konektor Place míří primárně na uvědomělé domácnosti, které se zajímají o udržitelnost a svůj dopad na životní prostředí.

„Ačkoli přechod k bezDodavatele se naprosté většině domácností vyplatí i po finanční stránce, v kampani jsme se rozhodli komunikovat především ‚zelenost‘ našeho řešení. Tuto strategii jsme zvolili, přestože jsme si vědomi, že jsou Češi k udržitelným tématům stále spíše skeptičtí a nedůvěřiví. Cítíme ale, že se situace mění a je spousta lidí, kterým na životním prostředí záleží. Právě je chceme motivovat a podpořit v přechodu na zelenou elektřinu,“ popsal Robert Chmelař, zakladatel bezDodavatele.

Energetika srozumitelně

Startup vytvořil platformu, která virtuálně propojuje domácnosti s českými výrobci elektřiny z obnovitelných zdrojů. Služba zákazníkovi umožňuje obejít tradiční dodavatele a elektřinu nakupovat za aktuální tržní cenu. To samé platí i při odběru zeleného plynu, u kterého bezDodavatele prostřednictvím takzvaných offsetových projektů kompenzuje emise CO2.

„Jedním z našich cílů je energetiku polidštit, jako se to v posledních letech po příchodu fintech povedlo v bankovnictví. Na rozdíl od zavedených energetických molochů chceme, aby naše služby byly maximálně transparentní. Že jdeme správnou cestou, jde vidět na ohlasu klientů i počtu leadů,“ dodal Chmelař.

Veškerou kreativu kampaně, která ve svých vizuálech zobrazuje krásu, a především sílu české přírody, má na starosti agentura Konektor Social. V komunikaci zároveň využívá konceptu „humans of“, a v rámci něj představuje malé české výrobce zelené elektřiny. Patří mezi ně třeba majitel vodních elektráren nebo agro závod s bioplynovou stanicí využívající k výrobě elektřiny vedlejší produkty vzniklé při chovu krav.

„Obecně sázíme na principy inbound marketingu – zákazníky nejdřív zaujmeme zajímavým a relevantním obsahem a až následně je oslovíme s nabídkou služby. Konkrétně pro bezDodavatele zajišťujeme kompletní správu sociálních sítí, Facebooku, Twitteru a LinkedInu a komunikace probíhá i ve vyhledávacích a obsahových sítích Googlu a Skliku,“ doplnil Michal Marek z Konektor Social.

Součástí kampaně je i tradiční PR. „Energetika je komplexní téma, ve kterém se málokdo orientuje. To platí o to více, pokud mluvíme o zelené elektřině a obnovitelných zdrojích, které zatím u části obyvatel vyvolávají skepsi. Naším úkolem je proto najít způsob, jak služby bezDodavatele představit široké veřejnosti, srozumitelně vysvětlit princip jeho fungování a výhody, které domácnostem přináší,“ říká Martina Houšková z PR.Konektor.

Do další fáze komunikace budou zapojeni i influenceři. Spolupráci zajistí další z agentur Konektor Place – The Hive. 

Autor: Zdeněk Gric