fbpx

Jak nakoupit brikety a pelety za akční cenu0

Kdo topí tuhými palivy z biomasy jako jsou pelety a brikety a někdy v zimě dokupoval chybějící zásoby tak ví, že jejich ceny se v rámci roku mění až o 15 %, což není opravdu málo. U jiných paliv by takový nárůst rozhýbal nejen spotřebitele, ale i media.

Obecně platí, že cena zboží je ovlivněna poptávkou, pelety a dřevěné brikety v akci nejsou výjimkou. S podzimními mrazíky začne cena postupně stoupat, se zimou cena dosahuje maxima a ve chvíli, kdy odložíme zimní bundy ceny klesají. Cena paliv z biomasy není ale zdaleka ovlivněna pouze nákupním chováním spotřebitelů.

Ceny pelet a briket ovlivňuje hlavně sezónnost dřevařského průmyslu, jehož součástí výroba dřevěných paliv je. Piliny na jejich výrobu vznikají jako odpad při zpracování kulatiny. Podle toho, kolik dřeva se v daný moment na pile zpracuje, tolik je piliny na výrobu pelet a briket.

Pro garanci kvalitního paliva je třeba použít čistou pilinu bez kůry či hniloby, jejíž přítomnost mění vlastnosti dřeva – zvyšuje popelnatost a snižuje jeho výhřevnost. Proto výrobci nemohou uskladnit piliny třeba na zimu, kdy je zpracování dřeva v útlumu, čerstvá pilina jde takřka vždy rovnou do výroby pelet či briket.

Množství piliny závisí také na počasí a podmínkách pro jeho těžbu. Když napadne metr sněhu, nebo udeří silné mrazy, těžká technika se do lesa prostě nedostane. Těžba dřeva stojí, v zimě se tolik neřeže, protože stavební průmysl je v útlumu a dřevo nejde na odbyt. Velkou část pilin pak spotřebuje pila pro své vlastní vytápění. Palivo, které se vyrobí jde k velkým odběratelům jako školy, domy pro seniory, firmy, které nemají, vzhledem k velké spotřebě, možnost nakoupit zásoby na celou zimu.

Výrobci jako Waldera umí předpovídat vývoj trhu a sezónní změny a vědí, že na jaře bude dostatek piliny díky velkému objemu dřeva pro stavební průmysl a současně vývoz je v rámci roku na svém minimu. Motivují své zákazníky velkými slevami, aby si vytvořili zásoby na nadcházející zimu, kdy jejich zimní výroba pokryje především velké odběratele. Pro vás je to možnost ušetřit až několik tisíc korun. Navíc budete připraveni, až přijde první zimní mrazík.

Autor: Komerční sdělení