fbpx

Jak na novoroční očistu těla a mysli0

Po náloži vánočního cukroví, bramborového salátu, silvestrovských chlebíčků a jednohubek potřebuje naše tělo menší očistu. Díky ní se budeme cítit lépe, lehčeji a zcela jistě ji ocení i naše zažívání. Jak tedy na ni? Máme pro vás hned několik tipů.

Zdroj: Pixabay

Očista a detox s rozumem

Zcela jistě není dobré skočit z období hodování hned do drastických očist, půstů a detoxikačních programů. Tělo dostane zbytečný šok, očekávaný efekt nebude nic moc a člověk se obvykle po „jednorázové akci“ vrátí do starých kolejí a svých návyků. Proto by očista a zdravý přístup k tělu měly mít dlouhodobější charakter, při čemž se vlastně stanou přirozenou součástí životního stylu.

Pro očistu si také vyberte způsob, který vám bude sedět a nestane se nuceným trápením. Každý reaguje jinak, takže se nespoléhejte na nějaké univerzální rady a tipy, ale naslouchejte svému tělu a jeho potřebám.

Zbavte tělo cukru

V případě velkého množství cukru v našem těle může dojít k narušení přirozené rovnováhy organismu, což poznáte především na zažívání. Proto dodržujte pitný režim a místo slazených nápojů sáhněte po šťávách z ovoce a zeleniny bez přidaného cukru nebo po klasické vodě. Tím uděláte radost svým ledvinám, které jsou spolu s játry důležitým detoxikačním orgánem.

Zdroj: Pixabay

TIP – Voda s citronem

Voda s citronem má zásaditý charakter, takže pomáhá neutralizovat náš organismus, který může být překyselený (například vlivem stresu nebo nevhodné stravy). V překyseleném prostředí se skvěle daří bakteriím, virům, a také se kvůli němu cítíme více unavení a bez energie.

Upravte jídelníček

Kromě omezení cukru je důležité ze svého jídelníčku vyřadit alkohol a smažená jídla. Stejně tak může být ale škodlivé i velké množství soli. Pokud ji v organismu máme příliš, blokujeme si detoxikaci, správné fungování lymfatického systému a imunity. Navíc méně soli uleví i ledvinám.

Doplňte důležité látky

Tím myslíme vitamíny a minerály. Zařaďte do svého jídelníčku čerstvé ovoce a zeleninu i potraviny bohaté na vitamín B, C, D železo, hořčík, zinek a draslík. Pokud pociťujete větší potíže se zažíváním, dopřejte si ještě vlákninu například ve formě ovesných vloček k snídani a dále také bílé jogurty nebo kefír.

Zdroj: Pixabay

Dopřejte si pohyb

Může jít třeba jen o procházku na čerstvém vzduchu, ať už v parku nebo nějakou delší na horách. Zkuste si zaběhat, dát si pár temp v bazénu nebo zajít na squash. Pohybem uděláte radost nejen svému tělu, ale také mysli, která se tímto způsobem hezky odreaguje. Pohyb má navíc pozitivní vliv na vaše dýchání, trávení, oběhovou soustavu, a navíc při něm vyrobíte i nějaký ten serotonin, který vám zlepší náladu.

Relaxujte

Spousta z nás v dnešní době myslí spíš na své tělo a duši opomíjí. I ona však potřebuje péči. Věnujte čas jen sami sobě a svým oblíbeným aktivitám, při nichž budete jednoduše tady a teď. A pokud vás trápí stres nebo úzkost, vyzkoušejte i dechová cvičení, meditaci nebo jiný druh zklidňující relaxace.

TIP – Lymfatická masáž

Lymfatická masáž pomáhá stimulovat proudění lymfy v těle. Lymfa je tekutina kolující pod kůží a odplavující z těla škodliviny. V případě, že lymfa stojí a systém je přetížený, projevuje se to otoky, zadržováním vody, oslabeným imunitním systémem, únavou a větší zátěží pro ledviny. A navíc si při téhle masáži krásně odpočinete!

Autor: Bára Kocmánková