Hybridní vůz Honda Insight si dal za cíl pokořit lídra na trhu s kombinovanými motory – Toyotu Prius. Možná to byly smělé plány, ale realita je ještě předčila! Honda Insight porazila nejen svého úhlavního konkurenta, ale rovněž také všechny ostatní vozy a stala se v dubnu nejprodávanějším automobilem napříč trhem v Japonsku. Na této pozici vystřídala místní verzi Hondy Jazz.
Nejde přitom o jednorázový výstřelek daný například marketingovou kampaní. Hybridní Honda Insight se prodávala dobře i v předchozích měsících, kdy se umístila s 4-5 tisíci prodaných kusů na 10., respektive 21. místě.
Reklama
Pod kapotou Hondy Insight najdeme 88 koní. Z nuly na sto se tento vůz dostane za 11,5 vteřin. Zdroj: http://automobiles.honda.com/
Honda Insight se bude v České republice prodávat pravděpodobně od června letošního roku. Ve stejnou dobu by do autosalonů měla dorazit i třetí generace Toyoty Prius. Honda se od počátku snaží Insight prezentovat jako hybrid pro masy a podle některých spekulací bude jeho cena výrazně nižší než Priusu. Oficiální prodejní politika však dosud nebyla oznámena.
Honda Insight – prodeje v Japonsku
Období | Prodaných kusů | Pořadí Hondy Insight |
Únor 2009 | 4 906 | 10. místo |
Březen 2009 | 4 088 | 21. místo |
Duben 2009 | 10 481 | 1. místo |
Ekologické vozy na Nazeleno |
– Nejúspornější vozy střední třídy– Historie elektromobilů– Toyota Prius 3– Konkurenti Priuse: Honda Insight |