Kosmetika patří k produktům, které často nemusejí být tak ekologické, jak se na první pohled tváří. I v tomto ohledu ale značky kráčejí vpřed a snaží se vyvíjet nejrůznější inovace, díky kterým nebudou jejich produkty tolik zatěžovat životní prostředí. Eco-friendly trendy v kosmetice se promítají jak do prodeje parfémů, tak do samotného složení i obalů dalších produktů.

Co je eco-friendly kosmetika?
Ekologická kosmetika je formulována, vyráběna a balena s ohledem na životní prostředí. Produkty jsou navrženy tak, aby měly minimální dopad na planetu, a často se vyrábějí z udržitelných, přírodních nebo organických složek a materiálů. Obvykle se prosazují i etické a udržitelné postupy, jejichž cílem je snížit množství odpadu, šetřit zdroje a minimalizovat znečištění. Například při prodeji parfémů se mnohem více začal využívat trend znovuplnitelných flakonů, jiné produkty se zřekly používání chemických látek nebo testování na zvířatech.
Eco-friendly kosmetika často používá přírodní nebo organické ingredience, které pocházejí z udržitelných zdrojů a jsou biologicky rozložitelné. To se týká i obalů, na které se využívá recyklovatelný, biologicky rozložitelný nebo kompostovatelný materiál.
Trendy v eco-friendly kosmetice
To, že si zvolíte kosmetiku, která je šetrnější k životnímu prostředí, neznamená, že přijdete o výhody, které poskytuje „běžná“ kosmetika. Právě naopak. Přírodní látky jsou k tělu i přírodě mnohem přívětivější, a navíc budete mít dobrý pocit z toho, že pomáháte chránit planetu a podporovat zdravější a udržitelnější budoucnost. Jaké jsou nejčastější ekologické trendy v kosmetice?
- Čistá krása neboli tzv. clean beauty
Tento trend je založen na používání produktů, které neobsahují škodlivé chemikálie a přísady, které by mohly poškodit naše zdraví nebo životní prostředí. Čisté kosmetické výrobky mají velmi často udržitelné obaly a jejich materiály, které pocházejí z etických zdrojů. - Znovuplnitelné obaly
Mnoho značek dnes nabízí možnost si určité produkty koupit ve znovuplnitelných obalech, které snižují množství odpadu produkovaného tradičními obaly na jedno použití. Ať už jde o sprchové gely, mýdla, tělové krémy, nebo třeba i parfémy – stačí si koupit jedno balení, a když vám produkt dojde, jednoduše si koupíte jen náhradní náplň, kterou přelijete do obalu, který už máte doma. Je to nejen ekologičtější, ale i levnější. - Kosmetika bez vody
Voda je vzácným zdrojem a mnoho kosmetických produktů jí vyžaduje značné množství. Bezvodá kosmetika využívá alternativní přísady a formule k vytvoření produktů, které nevyžadují vodu, což může pomoct zachovat tento cenný zdroj. - Upcyklace
Značky čím dál častěji používají na balení svých produktů recyklované materiály, jako jsou recyklované plasty, papír, a dokonce i odpad z oceánů. Na nás už pak je jen je zařadit do správného odpadu, když produkt spotřebujeme. - Udržitelné získávání zdrojů
Stále více značek také upřednostňuje postupy udržitelného získávání zdrojů, pokud jde o jejich přísady produktů, a zajišťuje, že nepřispívají k odlesňování, znečišťování prostředí nebo k jiným ekologicky škodlivým aktivitám.