fbpx

Češi opět začali nakupovat stavebniny online. Od jara se některé obchody výrazně vylepšily0

Uzavření prodejen pro veřejnost v souvislosti s vyhlášením posledních protiepidemických opatření dopadlo i na hobby markety, prodejny stavebnin a sanitárního a koupelnového vybavení. Prodejci proto často nabízí toto zboží online – novinkou jsou třeba virtuální prodejny nebo online chat s technickými odborníky.

Foto: M.B. Keramika

Aktuální protiepidemická opatření výrazně omezila fungování specializovaných obchodů. Aktuálně do nich smí pouze řemeslníci a živnostníci, prodej vybavení pro domácnost a stavbu se tak pro širokou veřejnost – podobně jako na jaře – přesouvá na internet. Obchodníci tak svým zákazníkům vycházejí vstříc prostřednictvím svých webových stránek, které zároveň přizpůsobují tak, aby byl nákup v tomto období pro zákazníka co nejjednodušší. Děje se tak přitom i u zboží, které jsou lidé na rozdíl například od spotřebičů zvyklí vybírat osobně na prodejně.

Prodejci a techničtí odborníci se tak přesouvají k počítačům, aby mohli z bezpečné vzdálenosti online centra pomáhat zákazníkům vybrat si ten správným produkt. Již mnoho let k výběru zboží a prodeji využívá tento způsob například firma M.B Keramika. „Oproti první vlně se nám povedlo ještě vylepšit zákaznický servis a inovovali jsme zejména proces výběru obkladů a dlažeb online. Rozšířili jsme i řady našich online pracovníků, připravených okamžitě poradit tak jako na prodejně,“ popisuje jednatel firmy M.B.Keramika Martin Bezděk s tím, že pracovníci mají k dispozici kompletní databázi produktových videí a mnoho fotografií z realizací. „Zákazníkům tak umožňují detailní pohled na produkty, i pohled v ploše nebo inspiraci pro jejich vlastní realizace v nové fotogalerii, přístupné na našem webu.,“ doplňuje Bezděk.

Reklama

S prodejem pomáhá video a fotografie

Na fotkách a videích uvidí zákazník u konkrétní dlažby nebo obkladu nejen strukturu, ale i odlesky a tloušťku. Jednoduše tak může vybírat z pohodlí domova stejným způsobem, jako kdyby byl přítomen na prodejně. Pro zjednodušení komunikace využívají tyto specializované obchody na svých stránkách online chat, díky němuž může zákazník prodejce rychle a jednoduše kontaktovat. Nejsnadněji může získat zákazník informace díky telefonické konzultaci. 

Foto: M.B. Keramika

 „Na rozdíl od konkurence nepoužíváme klasickou zákaznickou podporu, na chatu jsou našim klientům dostupní specializovaní pracovníci,“ doplňuje Martin Bezděk s tím, že v případě potřeby je možné zákazníkovi na prodejně vyfotit a natočit i konkrétní vystavené zboží. Nakupování a zejména výběr obkladů a dlažeb online se takto stává plnohodnotnou náhradou za návštěvu kamenných prodejen.

Pro prodejny stavebnin a specializovaných obchodů to znamená, že si i přes nouzový stav stále mohou udržet zákazníky. Povolení otevřít prodejny pro veřejnost některé zákazníky přivede zpátky do kamenných prodejen. Lidé nicméně přicházejí na chuť výběru obkladů, dlažeb a dalšího zboží online, který se bude v oboru stavebnin a potřeb pro bydlení rozšiřovat i v budoucnu bez ohledu na aktuální situaci.

Autor: Jan Pergl

Autor se zabývá hlavně stavebnictvím a moderními technologiemi