fbpx

Bylinkové polštáře pro bezstarostný spánek0

Spánek je jednou ze základních lidských potřeb. Ne vždy ho ale máme dost, a ne vždy spíme tak, abychom načerpali dost sil. Však to znáte sami – časné stávání, pozdní chození do postele, přes den si dopřejeme několik káv a k tomu všudypřítomný stres. Jestli chcete spát „jako po kamilkách“, vyzkoušejte bylinkové polštářky, které si zvládnete hravě vyrobit sami a usnete díky nim raz dva.

Zdroj: Garden Therapy

Tipy pro zdravý spánek

Zdravý a poctivý spánek má doslova uzdravující účinky. Vaše tělo díky němu regeneruje, obnovuje mozkové buňky a posiluje svou imunitu. Pokud máte se spánkem problémy, nesahejte automaticky po stimulantech, ale zkuste změnit některé ze svých návyků:

  • Omezte kofein a nepijte kávu po 17 hodině.
  • Nedívejte se před ulehnutím do postele minimálně jednu hodinu na displeje s modrým zabarvením (například u mobilních telefonů nebo IPadů).
  • Choďte spát pravidelně ve stejnou dobu, a ve stejnou dobu také vstávejte. Tak abyste spali dostatečný počet hodin.
  • Nespěte v přetopené místnosti, ale snižte teplotu a předtím, než ulehnete ještě pořádně vyvětrejte.
  • A v neposlední řadě – vyzkoušejte bylinkové polštářky!
Zdroj: Garden Therapy

Polštářky s relaxačními bylinkami

Pro výrobu polštářků nebudete nutně potřebovat vlastní zahradu. Potřebné sušené bylinky jsou snadno dostupné v kamenných i internetových obchodech. Bylinkové polštářky pak nejsou žádnou novinkou – existují už stovky let. První doložená zmínka pochází z 16. století, ale dá se předpokládat, že je lidé používali už mnohem dříve. Lékaři je kdysi používali nejen na nespavost a léčbu různých slabostí, ale také pro odvrácení zlých duchů nebo pro vyvolání věšteckých snů.

Při výběru vhodných bylinek je potřeba individuální přístup. Nejspíš jste slyšeli, že vůně jsou hluboce spjaty s pamětí a emocemi. Důvodem je to, že část mozku, která zpracovává čichové vjemy, má na starost také paměť a emoce. Proto existují určité vůně, jež mohou mít na daného člověka doslova terapeutický účinek. Jednoduše zvolíte bylinku, kterou máte spojenou s příjemnými zážitky a emocemi, a díky její vůni potlačíte pocity úzkosti, strachu a stresu.

Oblíbenou přísadou je do bylinkových polštářů například chmel, sušený heřmánek, levandule, růže a různé druhy máty.

Zdroj: Garden Therapy

Jak si vyrobit bylinkový polštářek

Vezměte dva stejně velké kusy látky a sešijte je buď šicím strojem nebo ručně – podle toho, co je vám příjemnější. Velikost je pak úplně na vás. Oblíbený je například dlouhý, tenký polštář nebo menší čtvercové polštářky, kulaté polštáře a polštáře ve tvaru srdce – zkrátka podle fantazie.

Co budete potřebovat

  • dva kusy látky o délce 30 cm a šířce 10 cm a 1,5 cm
  • sušená chmel bez listů a stonků
  • sušené květy heřmánku
  • sušené levandulové pupeny
  • sušené okvětní plátky růže
  • sušené lístky máty
  • šicí stroj nebo jehla a nit
  • žehlička

Jak na to

  1. Sešijte dlouhé strany dvou kusů látky k sobě tak, abyste vytvořili trubičku. Začistěte konce a přežehlete.
  2. Sešijte jeden z konců, aby vám vznikl uzavřený povlak.
  3. Naplňte polštář sušenými bylinkami a vše pořádně promíchejte. Zároveň si nechejte dost prostoru pro zašití otevřeného konce.
  4. Zašijte otevřený konec – pořádně, ale ozdobným stehem, ať to hezky vypadá. Případně, pokud máte s šitím věští zkušenosti, zaopatřete polštářek zipem.

Až bylinky vyvanou, případně budou hodně rozmělněné, jednoduše je vyměňte za nové.

Přejeme klidný a pohodový spánek!

Zdroj: Garden Therapy

Autor: Johana Rottová

Externí redaktorka Nazeleno.cz, městská cyklistka, matka. Pro Nazeleno.cz píše hlavně články o bydlení a zahradě.