fbpx

Biopotraviny v roce 2008: 8 % půdy je bio0

Uplynulých 12 měsíců bylo pro biopotraviny a další biovýrobky jednoznačně úspěšných. Biopotraviny rostou, expandují do obchodů i restaurací. Najdete je už takřka ve všech obchodních řetězcích, v mnoha restauracích, a co víc – i na polích. Věděli jste, že už bezmála desetina zemědělské půdy je bio?

Magazín Bio Obchod shrnul ve svém lednovém čísle nejdůležitější události a trendy v biobranži v roce 2008. Nazeleno článek přináší v původní podobě.

Tématický seriál Biopotraviny

   – Biopotraviny – základní informace

   – Podívejte se, jak vypadá česká biofarma

   – Biopivo a biolimonády

   – Biovíno (připravujeme)

Trend: Spotřebitelé nacházejí v maloobchodech stále více biopotravin

  • Maloobchodní řetězce nabízí stále se rozšiřující sortiment biopotravin přes všechny produktové kategorie.
  • Biopotraviny do svého sortimentu zařadila většina prodejen potravin v českých městech, i když menší prodejny často nabízí jen například biomléko nebo biomüsli.
  • Po převzetí prodejen PLUS zařadil Penny Market biopotraviny do všech svých prodejen a nadále se stále snaží pro své české prodejny získat značku BioBio.
  • Ahold uvedl na konci roku první výrobky pod svoji značkou Albert Bio.

Nabídka biopotravin v běžných obchodech se rozšiřuje, biopotraviny jsou k dostání i v diskontech
Nabídka biopotravin v běžných obchodech se rozšiřuje, biopotraviny jsou k dostání i v diskontech

Reklama

Trend: Stále více restaurací připravuje pokrmy z bioproduktů

  • IKEA restaurace nabízí jeden pokrm v biokvalitě
  • V průzkumu provedeném agenturou Green marketing v říjnu 2008 odpovědělo 89 % respondentů z řad pražských restaurací, že používá v současné době některé bioprodukty či biopotraviny, 88 % respondentů hodlá podíl bioproduktů v příštích dvou letech navýšit.
  • Restaurace Zlatá Praha v hotelu InterContinental uspořádala v červnu a říjnu „Večeři pro budoucnost“ kompletně z bioproduktů.
  • Restaurace Bellevue v Praze nabízí České bio-farmářské menu.
  • Hotel Kašperk v Kašperských horách nabízí Šťavnatý kuřecí steak (bio) s grilovaným rajčetem, mozzarelou a šťouchané brambory za 199 Kč.

Trend: Výrazný nárůst počtu českých ekologických zemědělců

  • Na konci října 2008 hospodařilo v České republice ekologicky 1 802 zemědělských podniků, to je téměř o 500 farem (27,7 %) více než na začátku roku.
  • Výměra zemědělské půdy dosáhla 338 722 ha, to představuje téměř 8 % z celkové výměry zemědělské půdy.
  • Kvalitní vinaři přecházejí na ekologickou produkci: mezi nejrychleji rozšiřující se ekozemědělské plochy patří vinice, jejichž výměra se v letošním roce zvýšila o 70 %.

Stále více restaurací zařazuje do svých menu i pokrmy z biopotravin

Trend: Zvyšuje se počet výrobců biopotravin

  • Počet registrovaných výrobců biopotravin se zvýšil z 253 na konci roku 2007 na 410 v říjnu 2008, což znamená nárůst o 62 %.
  • Dvě největší české pekárny, Penam a United Bakeries, uvedli na trh biopečivo
  • Zvýšilo se množství českých biouzenin (Kostelecké uzeniny, Steinhauser, Schneider, KMOTR-Masna Kroměříž, Jatky Tismice, Moravan Petřvald)

Článek původně vyšel v lednovém čísle časopisu Bio Obchod

Autor: Redakce Nazeleno.cz