fbpx

Češi preferují smaženého kapra a bramborový salát0

Podle průzkumu společnosti Unilever není štědrovečerní večeře zrovna reklamou na zdravou výživu. Tradiční bramborový salát doplněný řízkem nebo smaženým kaprem se objevuje v naprosté většině domácností. Češi stále hodně pečou, ale přesto cukroví už zhruba pětina domácností kupuje. Více informací najdete v přiložené tiskové zprávě.

Tisková zpráva:Bramborový salát zůstává králem českých vánoc

Ve městech klesá význam tradic, naopak stoupá význam rodinného setkávání a dobrého společného jídla

Reklama

Jak ukázal průzkum společnosti Unilever, výrobce majonézy Hellmann´s a rostlinného tuku na pečení Hera, pod štědrovečerní večeří si 96 % Čechů představuje řízek a bramborový salát. Štědrovečerní večeře je nejsilnější z představ, které si spojujeme s Vánoci. Vánoce bez bramborového salátu si nedovede představit 99 % českých domácností. Tradiční vánoční kapr také stále vede a jeho skóre se pohybuje kolem 80 procent (více je to ve městech než na vesnicích). Pečení domácího cukroví se stále drží mezi vánočními favority. V průměru česká rodina na Vánoce upeče a sní 6 – 10 druhů vánočního cukroví. Ve městech se zvyšuje podíl rodin, které alespoň část cukroví koupí. Oproti roku 2006, kdy jich byla pouze desetina, stoupl jejich podíl na pětinu.

Podle průzkumu se ukazuje, že pozici vánočního bramborového salátu jen tak něco neohrozí. Jeho zastoupení se drží na 99 procentech již několik let a vůbec se nemění. „Recepty na bramborový salát se v rodinách předávají z generace na generaci. Každá rodina si jej dělá podle svého, ale jeho pozice je i navzdory rostoucímu životnímu tempu ve městech neotřesitelná. Navíc, jak je vidět, na štědrovečerní večeři se nešetří a na její přípravě si dáváme záležet bez rozdílu – ve městech i na vesnicích,“ říká Petr Hantych, ředitel výzkumu spotřebitelského chování společnosti Unilever.

Shrneme-li výsledky průzkumu, lidé na vesnicích si více spojují vánoce s vánočním cukrovím, kterého pečou více druhů než ve městech, a s tradičním významem Vánoc (kostel, Ježíšek, pohádky). Velký význam na vesnicích mají také nákupy a úklid. Oproti tomu ve městech se více prosazuje význam dárků a štědrovečerní večeře, naopak klesá význam úklidu a nákupů. Podle odborníků na spotřebitelské chování je důvodem to, že lidé ve městech mají větší potřebu sejít se s rodinou, se kterou se vidí méně často, a naopak potřebu zbavit se stresujících nákupů nebo úklidů, protože stresujících situací zažívají mnoho neustále.
 

Autor: Redakce Nazeleno.cz