fbpx

Blog: Poprvé na krosovém elektrokole0

Elektrokolo je velmi výhodný dopravní prostředek do města – například pro každodenní dojíždění do práce. Novějším trendem jsou však elektrokola krosová a horská, která jsou určena primárně na jízdu do přírody či turistiku. Jedno takové nám dorazilo do redakce – crossové kolo Agogs Tracer.

Reklama

Jako dlouholetý cyklista jsem možnost vyzkoušet crossové elektrokolo uvítal. Jako u každého elektrokola, které jsem měl možnost vyzkoušet, mě překvapila větší váha. Ale to už se dá u elektrifikovaného bicyklu očekávat. Elektromotor a baterie zkrátka něco váží.

Na kole Agogs Tracer jsem zaznamenal také poměrně robustní rám, který vzdáleně (ale velmi vzdáleně) připomene například kola z vídeňských veřejných stojanů. Je vidět, že si výrobce si dal práci, aby toto elektrokolo něco vydrželo. Potěšilo mě jednoduché řazení. Úplně chybí dvoj- či trojtalíř, pastorek má sedm rychlostí. V praxi tak pravou rukou řadíte a levou ovládáte jízdní režimy a tlačítko turbo (tady se jmenuje boost). To vám umožní razantně zrychlovat, což se hodí třeba na křižovatkách.

První desítky metrů na mokrém asfaltu po bouřce byly trochu nejisté, až jsem si říkal, že nebude úplně jednoduché toto přece jen velké elektrokolo zvládnout a budu muset jet opatrně. Až později jsem zjistil, že mám zapnutý nejsilnější režim elektrodopomoci, což napravilo pár stisknutí tlačítek na ovládacím panelu. Pro začátek je dobré elektromotor trochu krotit, než si jezdec zvykne na jeho sílu. 

Obecně se mi kolo Agogs Tracer zdá poměrně dlouhé – s dlouhým rozvorem. Ve srovnání s mým klasickým kolem Author Stratos je však subjektivně pohyblivější. I na slabší režim „city“ jedete velmi pohodlně a bez námahy. S o trochu silnějším režimem „tour“ bych si klidně troufl na stokilometrovou vyjíždku. Na rovině s ním není problém udržovat rychlost okolo 30 km/h, pohodlných je pro mě ale tak 25 km/h. Pokud se chcete zpotit a jedete po rovině, můžete do toho šlápnout a nejsilnějším režimem záhy jedete čtyřicítkou. Dojezd zatím vypadá velmi dobře a na deklarovaných 100 km se asi půjde při některém z méně výkonných režimů dostat. Krátká asi 20km vyjížďka, na níž jsem baterii rozhodně nešetřil, mě stála jen jeden z čtyř dílků na diagramu nabití baterie.

Kolo se nehodí na příliš velké přenášení, přece jen nejde o skládačku. Na delší výlety se ale jeví jako velmi vhodné. Ještě o něm samozřejmě napíšeme v delším článku.

Autor: Redakce Nazeleno.cz