fbpx

8 zaručených podzimních tipů, jak se udržet fit a v pohodě0

S příchodem kratších dní a pošmournějším počasím často klesá i naše nálada, k tomu se přidává nepříjemné nachlazení… Zkrátka žádná velká hitparáda. Podívejte se na naše tipy a užijte si podzim s úsměvem, radostí a silnou imunitou!

Zdroj: Unsplash

Dostatek vitamínu D

Vitamín D získáváme většinou ze slunce, ale čím více ubývá denního světla i slunečního svitu, jeho příjem logicky klesá. Dodejte tedy vitamín D svému tělu doplňky stravy nebo úpravou jídelníčku. A čím je nám vlastně prospěšný? Pomáhá zlepšit jak náladu, tak posílit imunitní systém.

Jídlo s obsahem vitamínu D:

  • sardinky,
  • olej,
  • tuňák,
  • krevety,
  • houby,
  • žloutky.

Hygge a pohodové chvilky

Udělejte si čas na sebe, zpomalte a užijte si doma pohodové chvilky. Ať už s knížkou, oblíbeným seriálem nebo jen tak při rozjímání u svíčky. Tématu hygge jsme se věnovali v tomto článku:

A nebojte se také bez výčitek odpočívat a lenošit. Energii, kterou tělo načerpá přes podzim a zimu, skvěle využijete zase na jaře. Nezapomeňte také vyrazit do sauny nebo si dopřát bylinkovou koupel!

Zdroj: Unsplash

Posilte svou imunitu s pomocí přírody

Bylinky, tinktury i voňavé čaje. Cest, jak posílit své zdraví přírodní cestou je spousta. Přečtěte si například:

Dále je dobré nezapomínat na základní hygienická pravidla, jako je časté a pečlivé mytí rukou a pravidelná dezinfekce klávesnice nebo mobilního telefonu. Zkuste se podívat i na tyto články:

Zdroj: Unsplash

Připravte se na změnu času

Změna času letos připadá na noc ze soboty 29. na neděli 30. října. Zkuste se na ni připravit úpravou spánkového návyku. Uvidíte, že přechod na nový čas potom pro vás bude mnohem snazší. Míváte se spánkem potíže? Podívejte se na tyhle tipy, jak ho zlepšit:

Buďte aktivní

I když zima vyzývá spíše k lenošení, nezapomínejte na pravidelný pohyb. Počítá se i hrabání listí na zahradě, stejně jako odhrnování sněhu nebo procházka na čerstvém vzduchu.

Zdroj: Unsplash

Nepřetápějte, „zababušte“ se

Zbytečně doma přetápět není dobré – jak pro naši peněženku, tak pro naše zdraví. Obecně se dá říct, že by se teplota v interiéru měla pohybovat kolem 20 °C. V jednotlivých místnostech pak:

  • Obývací pokoj: 20 až 21 °C
  • Ložnice: 16 až 18 °C
  • Kuchyně: 18 °C
  • Koupelna: 24 °C
  • Chodba: 10 až 15 °C

Pokud je vám doma zima, zkuste si doma obléknout nějaký příjemný huňatý vlněný svetr nebo ponožky a v posteli se zachumlat do pořádné peřiny. Uvidíte, že to má něco do sebe.

Zkontrolujte místa možných tepelných úniků

Těsní vám dobře dveře i okna? Zaspárujte případné škvíry, přidejte těsnění a mezi okna klidně šoupněte nějakou deku nebo těsnící dekoraci. Naši předkové například používali suchý mech, který si pak před Vánoci i krásně dozdobili.

Zdroj: Unsplash

Rozvrhem proti jednolitým dnům

Podzimní a zimní dny se někdy doslova vlečou a je těžké rozlišit jeden od druhého. Udělejte si pro takové chvíle rozvrh, do kterého si zapíšete věci a činnosti, které chcete udělat. Máte doma starý kus nábytku, který by stálo za to renovovat? Chcete opravit svůj rozbitý hrneček? Chcete se naučit plést? Máte spoustu fotek z dovolené, které si zaslouží protřídit? Pusťte se do toho! V těchto článcích na vás čeká dávka inspirace:

Autor: Johana Rottová

Externí redaktorka Nazeleno.cz, městská cyklistka, matka. Pro Nazeleno.cz píše hlavně články o bydlení a zahradě.