fbpx

Volvo V60 Plug-in Hybrid: Spotřeba 1,9 l na 100 km0

VIDEO! Ceny nafty i benzínu jdou nahoru a automobilky jsou si vědomy, že řidiče zajímají úspory. K sériově vyráběným hybridním vozům se už brzy připojí Volvo V60 Plug-in Hybrid, který nabídne zajímavou spotřebu. Jak bude nový hybrid vypadat?

O nové možnosti v oblasti výroby vozidel s hybridním pohonem se začíná zajímat čím dál více automobilek. Kombinace běžného benzinového nebo naftového motoru s elektromotorem se totiž vzhledem ke stále se zvyšujícím cenám ropy zdá být zajímavou alternativou.

Reklama

„Volvo V60 Plug-in Hybrid bude mít elektromotor s výkonem 70 koní.“

Důkazem zájmu automobilek o hybridní technologie je uskupení Hybrid alliance, kam vstoupily například společnosti Daimler či BMW. Do sériové výroby pak již dotáhly hybridní vozy japonské automobilky Toyota a Honda.

Více o hybridech na Nazeleno

   – 6 hybridních vozů roku 2011

   – Hybridní Toyota FT-CH

   – “Obamův“ hybrid

   – Honda Jazz Hybrid

   – Toyota Auris Hybrid

 

Novinka od Volva: Plug-in hybrid

Podívejme se na konkrétní model sériově vyráběného hybridu, který se v nejbližší době chystá. Švédská automobilka Volvo plánuje začátkem roku 2012 uvést na trh sériově vyráběný hybridní automobil s možností dobíjení z elektrické zásuvky – tzv. plug-in hybrid. Právě možnost dobíjet baterie ze zásuvky je dalším krokem v evoluci hybridů.

Vůz s označením Volvo V60 Plug-in Hybrid by měl kombinovat dieselový motor s elektromotorem a mít spotřebu paliva jen kolem 1,9 litru na 100 kilometrů. Této spotřeby však má podle odborníků v praxi dosahovat jen při krátkých cestách po městě, při delších trasách se může jeho spotřeba pohybovat v rozmezí až 6,4 litru na 100 kilometrů. Emise oxidu uhličitého pak budou průměrně 49 gramů na kilometr.

Volvo V60 Plug-in Hybrid dojede až 50 km jen na elektřinu

Nový hybrid od Volva bude schopen ujet až 50 kilometrů pouze na elektřinu, což plně pokryje požadavky většiny lidí na denní cesty do zaměstnání a zpět – pokud tedy nedojíždějí za prací dále. Robustní elektromotor s výkonem 70 koní bude napájen z lithium-iontových baterií s kapacitou 12 kWh (přičemž baterie lze pohodlně nabít z běžné domácí zásuvky, a to přibližně za 5 hodin) a při každém brzdění auta bude navíc získávána další elektřina (jde o systém rekuperace).

Při jízdě na delší vzdálenosti pak elektropohon zastoupí úsporný dieselový agregát – dojde k jeho automatickému nastartování. Stejně tak pětiválcový turbodiesel D5 s výkonem 215 k a maximální hodnotou točivého momentu 440 Nm vypomůže elektromotoru (nebo jej zcela nahradí) při vysokých rychlostech nebo při poklesu množství energie v bateriích. Kombinovaný dojezd vozu by se měl pohybovat kolem 1 200 kilometrů.

Nové Volvo V60 Plug-in Hybrid bude kombinovat elektromotor s úsporným pětiválcovým turbodieselem. Zdroj: www.volvocars.com
Nové Volvo V60 Plug-in Hybrid bude kombinovat elektromotor s úsporným pětiválcovým turbodieselem. Zdroj: www.volvocars.com

Vyšší pořizovací, ale nižší provozní náklady

Dieselový motor Volvo bude uzpůsoben pro provoz na obnovitelnou syntetickou naftu. Turbodiesel se zdvihovým objemem 2,4 litru bude pohánět přední kola, zadní náprava pak bude vybavena systémem elektrického pohonu ERAD (Electric Rear Axle Drive). Volvo V60 Plug-in Hybrid bude disponovat šestistupňovou automatickou převodovkou.

Prodejní cena bude kvůli vysokým cenám baterií vyšší než u běžného automobilu s čistě dieselovým pohonem. Náklady na provoz vozu pomocí elektřiny jsou však v porovnání s provozem pouze na naftu zhruba třetinové – tím bude vyšší pořizovací cena alespoň částečně kompenzována.

Autor: Redakce Nazeleno.cz