Komentáře k článku: Solární energie – kolik kWh lze získat? Výhody a nevýhody
Mezi alternativními zdroji energie zaujímá solární energie výsadní postavení. Je čistá, ekologicky nezávadná, nevyčerpatelná... splňuje všechny požadavky být "in". Kolik energie ale vlastně můžeme ze Slunce získat? Co je pro to potřeba? To vám povíme v našem seriálu zaměřeném nejen na solární kolektory a fotovoltaické články.
Vložil: Vilík, Slepá ulička, 22.7.2008 9:12
Vložil: C.W.F., Souhlas, je to eko-pozéřina, 23.7.2008 1:27
Vložil: Ondřej Štikar, Návratnost, 4.1.2009 22:14
Energie, která se do výroby panelu vloží, je panelem vyrobena do 2-8 let. Existuje na to minimálně 6 různých kompetentních studií, které to dokládají. Životnost panelu je udávána 25 - 30 let. Z toho tuším po 10 letech garance 95% výkonu, po 20 letech asi 80%. Jako alternativní zdroj do budoucnosti je samozřejmě jedna z možností. Uvědomte si, že tato technologie je relativně v plenkách a za posledních 5-8 let šla neskutečně dopředu. A energie Slunce bude ještě mooooc dlouho.
Vložil: Roman, Zamysli sa nad tým čo hovoríš, 30.1.2010 20:30
Podľa teba sa neinvestuje žiadna energia do stavby elektrární, ťažby uhlia alebo uránu, jeho prepravy atď, stavieb energetických rozvodných sietí? Ja si myslím že investícia do výrobu čistej energie je výhodná. Veď na 1m2 plochy dopadá cca 1KW energie vo forme tepla a svetla, fotovoltaický panel vyrobí z tejto plochy cca 150-200Wh (0,15-0,2 KWh) a podľa niektorých štúdií sa výkon 1kg uránu vyrovná energii ktorú dokážu vyrobiť tenkovrstvé monokryštalické solárne články z 1Kg čistého kremíka v priebehu 25 rokov. Ďalej tu máme energiu vetra a vodnú energiu (a hlavne vodná nie je zanedbateľná). Nie som členom Greenpeace ani podobnej ekologickej organizácie, ale súhlasím s heslom Greenpeace že najlacnejšia energia je ušetrená energia a na šetrenie energiou bez straty pohodlia je ešte stále priestor. Sám som nedávno vyhodil televízor ktorý bral v standby režime 42W !!! , ale ani LCD ale hlavne plazmové TV na tom nie sú ani zďaleka tak dobre (čo sa týka spotreby) ako dobre navrhnuté CRT TV. Nie je pravdou že nový spotrebič je hneď úspornejší, plazmový TV môže mať príkon aj 0,45KW za hodinu , LCD zhruba polovicu, myslím si že tu už niet čo komentovať.
Vložil: b, Sahara, 12.10.2008 17:22
Vložil: MildaM, Souhlas, 19.10.2008 14:42
Vložil: paje, probud te se, 27.1.2010 22:01
Ty vemeno co tady meleš o nějaké sahaře,nějaky skurvený konsorcium zasraných pracháčů namíří dráty na evropu a budou dyktovat,v takovém měřítku už nejde o blahodárný záměr ale skurvený biznis a proto je li tahle možnost rozjet fotovolt u nás tak jdu do toho než si nechat dyktovat podmínky kolik mužem mi ve svoji zemi postavit a podílet se na napájení naších sítí buďte trochu češi a ne se zaprodávat za každý rádobi vděčné sousto od jiných.
Vložil: JIŘÍ, Uran, 18.12.2008 21:32
Vložil: Martin Uher, Fotovoltaika má budoucnost protože nás přežije, 2.1.2009 13:37
Nesouhlasím s názory, že FV panely se nevyplatí, atd.
Je pravda, že na výrobu solárních panelů je zapotřebí elektrická energie a není až tak důležité kolik je jí zapotřebí, protože v konečném výsledku solární FotoVoltaický panel má životnost větší než my sami, ač se jeho výkon postupně snižuje, není to tak dramatické a stále vyrábí elektřinu, takže nakonec, ten konkrétní panel o kterém se tu bavíme, vyrobí a stále dál vyrábí tolik elektřiny, že náklady na vlastní zhotovení mnohonásobně převýší a je nutno podotknout, že bez dalších potřebných nákladů na jeho údržbu, narozdíl od dalších EKO instalací.
Takže milí skeptici, nejdříve se pořádně informujte a potom teprve rozšiřujte bludy.
Momentálně neznám lepší systém na výrobu energie, který by byl dostupný opravdu každému a použitelný téměř kdekoliv.
Vložil: kk, Souhlasím, 2.1.2009 13:44
Jsem zastáncem energie z obnovitelných zdrojů
Fotovoltaika má určitě velkou budoucnost, ale bez atomu to taky nepůjde, ideální cesta je někde mezi
Vložil: pyrin, Opravdu si může FV pořídit každý ?, 4.1.2009 15:07
To jako, že se panely někde rozdávají ? Nebo že by byly tak laciné, že by si je mohl pořídit i bezdomovec ze svého platu ? Proč se tedy nenasazují ve velkém, když jsou tak levné a tolik vydrží ? A co budeme dělat v noci ?
Jedna z posledních komunistických knih ze SNTL byla Nové zdroje energie od p. Baláka a asi kolektivu. Tam jsou zajímavé představy o zdrojích. Na to že od vydání této knihy uplynulo 20 let, tak to co v ní je, není nikde vidět v praxi. Viz např. sluneční plachetnice, sluneční elektrárny na orbitu z nichž je energie dopravována mikrovlnami na Zemi. Magnetohydrodynamické generátory a další vymoženosti. Proč když už tenkrát věděli soudruzi co je dobré, dodnes se to masově nenasadilo ? pyrin
Vložil: NIKDO, To jsou vymoženosti. , 1.3.2009 23:24
Já však dávám přednost vodnímu náhonu, rybníčku, kolu a generátoru.
Zadržím vodu v krajině, prokysličím a vrátím zpět do toku a ještě vyrobím nějaký ten watík. Kolik bylo před sto lety v naší zemi vodních pohonů a kolik jich je dnes?
Vložil: JAKUB, Píčo, 25.3.2009 8:25
Wy držky zasraný!!! Ste buzny nemáte tu wýhody a newýhody!!! Kryplowé
Vložil: JAKUB, Píčo, 25.3.2009 8:25
Wy držky zasraný!!! Ste buzny nemáte tu wýhody a newýhody!!! Kryplowé
Vložil: jirka, Pokud chcete utopit 1,3mil Kč za FV elektrárnu jako já - tak směle do toho!, 16.4.2009 11:25
Všude v mediích se píše a ukazuje že je možné získat dotace a jak velká podpora je v tomto směru ze strany státu a životního prostředí.
Já s žádnými dotacemi nikdy nepočítal , ani jsem od nikoho nic nechtěl.Ale nevěřím že obyčejný fyzická osoba kdy nějakou dotaci získala ?! (A vím že pro rok 2008 na tyto systémy žádné dotace nebyli - mluvím ale negativně o dotacích všeobecně - tedy na jakékoli soukromé ekologické aktivity a investice)
Dále připravuji ohřev vody také na sluneční energii , ani zde s dotacemi nepočítám.
Přesto jsem si začátkem Listopadu loňského roku pořídil Fotovoltaickou Elektárnu na střechu svého domu o výkonu 10kWp - stálo mě to pochopitelně nemalé peníze (kolem 1,3mil Kč ) - takže jsem se i částečně zadlužil.
S dobrým úmyslem že budu nejen šetřit peníze za energii a le také ulehčím životnímu prostředí v podobě nižší produkce oxidu uhličitého.
Proč ale dnes píšu - do dnes moje Fotovoltaická elektrárna leží na střeše bez využití ladem - od (6.11. 2008) od data podání první žádosti mě ČEZ mě do této doby stále nepřipojil na sít.Přestože moje FVE splňuje všechny Evropské kritéria.A přestože je od začátku týden co týden uháním!
Tedy panely na střeše půl roku naprosto bez užitku !
Nejen že sem si musel vyřídit revizi , veškerou agendu + koncesi - stejně takovou jako bych byl velkopodnikatelem a prodával bůh ví jak veliké množství energie. Ale hlavně mě ČEZ zřejmě záměrně včas nepřipojili do konce roku 2008 -(kdy byla výkupní ceny za 1kW výhodnější , a díky tomu jsem se zadlužil již v roce 2008) a protže jejich ČEZ úřad (na rozdíl třeba od dopravních inspektorátů) čez skončil již 15.12. 2008 - tím se vše nestihlo a tím jsem nejen přišel o značnou část své investice do FVE" (přesněji o 90 tisíc Kč v horizontu návratnosti 20-ti let) . Ale vzhledem k tomu že to i do dnes všemožně prodlužují a nadále nejsem připojen - tak neustále přicházím o další peníze svoji investice.
(Sice se mnou teď po novém roce již komunikují - protože je již po termínu ,ale jak píšu i tak to všemožně prodlužují!)
S touto zkušenostmi mě nezbývá než tyto všechny úskalí presentovat jako negativní a špatnou zkušenost , a díky této špatné zkušenosti mě nutí ostatní lidi také informovat a od takovýchto investicí zatím raději odrazovat!.
Pokud ovšem chcete utopit 1,3mil Kč jako já - tak směle do toho.
Sem mi neodpovídejte - těžko se to dozvím když se se m nepodívám - na mejla i když ho tu vyplním tak mi nikdy nic nedorazí - nebo vám někomu ano? email: jirkadj@seznam.cz
Vložil: Kocian, Nejlevnější solární systémy- kvalita- tradice- jistota, 31.1.2010 18:30
<span Arial, helvetica, serif; ">
Dobrý den,
rád bych doporučil navštívit naše www stránky a věnovat pozornost kvalitě a ceně našich produktů. Odvažuji prohlásit, že jsou za výjimečné ceny.
http://solarnisystemynaohrevvody.cz/
http://solarnisystemynaohrevvody.cz/cenik/samotizne-solarni-systemy
http://solarnisystemynaohrevvody.cz/cenik/solarni-systemy-s-nucenym-obehem
http://solarnisystemynaohrevvody.cz/cenik/solarni-kolektory
Vložil: Kocian, Solarni systemy KYRIAZIS, 9.11.2010 9:58
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8" /><span Arial, helvetica, serif; ">
Firma KYRIAZIS nabizi solarni komplet za cenu lepsi, nez s dotaci. Takto nastavila firma svoji politiku vuci potencialnim zajemcum.
Proc platit vice?
42.500,- Kč vč DPH za solární systém v hodnotě 72.500,- Kč
Více informací
</span>
Nepřehlédněte
- Elektromobil Smart ed: Zkušenosti z městského provozu Aktuálně
- Jezdíte na horském, silničním či crossovém kole? S ElektroKitem z něj máte elektrokolo cz
- Návštěva v bioplynce: Za měsíc vyrobí elektřinu za dva miliony Energie
- V letním vedru pomůže klimatizace, která místnost ochladí i vyvětrá Větrání
- Cenový přehled: Kolik stojí solární systém k ohřívání vody Energie
![Nazeleno.cz – úspory energie, izolace, zdravý životní styl, biopotraviny, ekologie [logo]](/img/nazeleno-logo.gif)





















