Nazeleno.cz – úspory energie, izolace, zdravý životní styl, biopotraviny, ekologie [logo]

DOPORUČUJEME:

Ceny Energie

Najdeme nejlevnějšího dodavatele!

Aktuálně: TZ: Výrobci a obchodníci pomohou zavádět biopotraviny do škol

10. 07. 2009 | Tisková zpráva


TISKOVÁ ZPRÁVA

V září letošního roku se významní výrobci a maloobchodníci s biopotravinami zapojí do kampaně s názvem Koruna na BIO do ŠKOL. Partneři kampaně darují 1 Kč z každé prodané biopotraviny na rozvoj programu „Biopotraviny do škol“, který realizuje Nadace Partnerství.

V průběhu letošního září mohou zákazníci hypermarketů Interspar, dalších obchodních řetězců a specializovaných prodejen najít desítky biopotravin označených logem „Koruna na Bio do škol“. Jejich nákupem pomohou získat prostředky pro Nadaci Partnerství, která pomáhá školám zavádět biopotravin do školního stravování.

"Rozhodli jsme se kampaň podpořit z mnoha důvodů, ale tím nejdůležitějším je, že chceme pomáhat zdravému stravování dětí ve školách i doma. Proto do kampaně zapojíme celou řadu biopotravin naší privátní značky Spar Natur*pur ve všech 31 pobočkách hypermarketů Interspar" říká Petr Jindra, marketingový ředitel SPAR ČOS, která se stala platinovým partnerem kampaně.

Hanka Zemanová kmotrou projektu

Kmotrou kampaně se stala Hana Zemanová, známá podporovatelka biopotravin a autorka Biokuchařky Hanky Zemanové, která získala titul Nejlepší kuchařská kniha roku 2006. „Jako matka si ještě více uvědomuji, jak důležitá je pro nás a naše děti zdravá příroda a z ní pocházející zdravé potraviny. Rozhodnutí podpořit kampaň Koruna pro BIO do škol pro mě tedy bylo dílem okamžiku“, říká Hanka Zemanová, maminka tříleté Natálky.

Jak můžete pomoci vy?

Veřejnost najde informace o výrobcích a obchodech, kde je lze koupit, na web stránce www.miliondetem.cz. „Stačí, když v průběhu září nakoupíte kterýkoliv biovýrobek označený značkou „Koruna“ a jeho výrobce za vás odvede 1 Kč Nadaci Partnerství, vysvětlil Tom Václavík, koordinátor akce.

Mezi označenými biovýrobky najdete řadu biopotravin z portfolia hypermarketu Interspar, oblíbené sušenky z Biopekárny Zemanka, hovězí a kuřecí biomaso firmy Biopark, biouzeniny z Kosteleckých uzenin a různé další dobroty od společností bio-nebio, Pro-bio, Country Life, United Bakeries, a dalších.

V průběhu září bude možné na webu soutěžit o zajímavé ceny v soutěži „Milion dětem“. V Praze a Brně proběhnou v rámci kampaně Soboty s BIO, na kterých se představí partneři kampaně.

Co je program BIO do škol

Cílem programu „Biopotraviny do škol“ je zajistit zdravější a udržitelnou výživu pro děti a mládež prostřednictvím postupného zavádění biopotravin - produktů ekologického zemědělství - do školního a předškolního stravování. 

V průzkumu v několika českých školách bylo zjištěno, že osmdesát pět procent rodičů by uvítalo, kdyby školní jídelna, kterou navštěvují jejich děti, vařila z biopotravin, a jsou ochotni podílet se na případném zvýšení ceny obědů. Více než šedesát procent rodičů je dokonce ochotno kvůli tomu připlácet za obědy o 10 a více procent. Z biopotravin již vaří desítky českých školních jídelen nebo mateřských škol, například Waldorfská mateřská škola v Brně, Mateřská škola Čtyřlístek v Třebíči, školní jídelna ZŠ a MŠ Ostrožská Lhota, školní jídelna Příbram nebo školní jídelna Chotěboř.

V Německu z biopotravin vaří stovky škol a menz, v Itálii je dokonce příprava školních obědů z biosurovin povinná ze zákona. Ve Vídni tvoří biopotravin více než 50 % surovin používaných při přípravě obědů v mateřských školách, podobný podíl bude brzy dosažen i na základních školách.

Na co půjdou peníze vybrané Nadací partnerství

Z prostředků shromážděných během kampaně „Koruna pro BIO do škol“ budou moci čerpat školy na projekty zaměřené na vzdělávání dětí o zdravém stravování, udržitelném zemědělství a vztahu jídlo – zdraví člověka a planety Země. Grant od Nadace Partnerství budou moci použít například na zavedení biopotravin do školního bufetu, otevření informačního centra pro veřejnost o biopotravinách, zavádění biopotravin do přípravy školních obědů, vzdělávací semináře, exkurze na ekologické farmy, pořádání „Bio dnů“ pro veřejnost nebo na spolupráci s místními biozemědělci.

Zapojením se do programu Biopotraviny do škol posiluje škola důležitost zdravého a udržitelným způsobem vyrobeného jídla a pomáhá vytvářet mosty mezi městskou a venkovskou komunitou. Program „Biopotraviny do škol“ je součástí programu Škola pro udržitelný život Nadace Partnerství.

Mediálními partnery kampaně jsou odborné tituly Regal, Trend Marketing a Hotel&Spa z vydavatelství Economia, FoodServis z Českého a slovenského odborného nakladatelství, Potravinářský zpravodaj a Potravinářská revue z nakladatelství Agral, společenské časopisy Děti a my, Rodina a škola nakladatelství Portál, časopis Meduňka a časopis Bedrník, a weby Uzlíček.cz, Chytrá žena.cz, Rodina.cz, Nazeleno.cz, Žena.cz, Jidelny.cz a Bio-info.cz a další.

Související články

Tagy: Potraviny, Aktuálně, Biopotraviny, Bio, Zdravá výživa

Vyhrajte LED žárovku nebo 8 GB USB!

Víte, že energetická společnost E.ON letos nabízí dotaci na nákup izolačních materiálů? A chtěli byste vyhrát úspornou LED žárovku nebo USB flash disk s kapacitou 8 GB? Odpovězte na jednoduchou otázku a výhra může být vaše.

Energetická společnost E.ON nabízí pro stávající i nové zákazníky unikátní renovační balíčky, díky kterým můžete nakupovat izolační materiály se slevou až 40 %. Nabídka produktů, na které se sleva vztahuje, je tak široká, že zde naleznete vhodný typ izolace prakticky pro každý projekt od kontaktního zateplení fasády, až po akustickou izolaci podlahy. Výhodné je, že se sleva vztahuje výhradně k nákupu izolačních materiálů, samotné provedení zateplení či izolace následně zrealizujete buď vlastními silami, nebo s vámi vybranou firmou.

Můžete využít jeden, více, nebo také všechny renovační balíčky. Teď už se tedy zbývá jen rozhodnout, které renovační balíčky jsou vhodné pro váš projekt. Abychom vám toto rozhodování zpříjemnili, připravili jsme pro vás soutěž, ve které se 20 výherců může těšit na LED žárovku nebo USB flash disk 8GB. Soutěže se může zúčastnit úplně každý. Své odpovědi na soutěžní otázku zasílejte společně s kontaktními údaji od 3. 5. 2013 do 31. 5. 2013.

Soutěžní otázka:

Kolik renovačních balíčků nabízí energetická společnost E.ON v roce 2013?

4
7
8

Kontaktní údaje:

Kontaktní osoba:                       
Email:                                         
Telefon:                                                      
Adresa:        

Kraj:                                                      

 

Komentáře ke článku

Tento článek ještě nikdo neokomentoval. Buďte první!

 

Nazeleno.cz - vše o úsporách energií